Målrettet nodeundervisning for dyslektikere eller dig som har nodelæsningsvanskeligheder


Klaverundervisning 


Sangundervisning 

Undervisningstilbud

Nodeundervisning for dyslektikere eller nodeblinde

Ligesom med dysleksi (ordblindhed) og dyskalkuli (talblindhed) handler det også her om at finde de hjælpemidler det kan fungere bedst for dig, så du ikke skal bruge oceaner af tid på det samme stykke arbejde som andre kan gøre uden problemer.


225 kr for 30 min.


Alm. Klaverundervisning

Undervisningen tager udgangspunkt i den enkelte elevs ønsker, niveau og behov. Jeg kan tilbyde klaverstykker i mange forskellige stilarter fra pop/rock, filmmusik, blues, klassisk, mm.

Heriblandt indgår undervisning i nodelære, teori, akkompagnementsspil. 


225 kr for 30 min.


Alm. Sangundervisning

.

I min sangundervisning tager jeg udgangpunkt i din stemme og giver dig teknikker og øvelser til at udvikle vejrtrækning, støtte og ambitus. Jeg arbejder ud fra Cathrine Sadolins sangteknik og underviser i de fire sangfunktioner neutral, curbing, overdrive og egde. 


225 kr for 30 min.


Målrettede nodeundervisning for dyslektikkere eller dig som har svært ved at læse noder


Har du også undret dig over hvorfor de noder skal være så svære at lære at læse? Har du kæmpet med at læse noder i mange år uden betydelig forbedring, så kan der være tale om nodeblindhed.


Ligesom med dysleksi (ordblindhed) og dyskalkuli (talblindhed) handler det også her om at finde de hjælpemidler det kan fungere bedst for dig, så du ikke skal bruge oceaner af tid på det samme stykke arbejde som andre kan gøre uden problemer.


I undervisningen tager jeg udgangspunkt i hvor du er som nodelæser, og hvor længe du har spillet på dit instrument. I fællesskab vil vi arbejde på at finde netop den metode som kan hjælpe dig bedst til at blive bedre til at læse noder og udvikle din nodelæsning.

Mit nodeudgangpunkt er i klavernoder, men jeg hjælper gerne med metoder til at læse andre noder også.

 

Pris:

Når vi skal starte et forløb op vil vi starte med en introlektion af 30 minutter der består af en samtale omkring dig og dine nodelæsningsvanskeligheder


Pris: 225 kr for 30 min + 175 kr for introlektion


Introlektion + 5 lektioner af 30 min. varighed for 1300

Introlektion + 10 lektioner af 30 min. varighed for 2300 (spar 125 kr)


Klaverundervisning

Soloundervisning i klaver.


Drømmer du om at blive god til at spille klaver? 


Jeg underviser elever i forskellige niveauer fra begynder til øvede elever. Undervisningen tager udgangspunkt i den enkelte elevs ønsker, niveau og behov. Jeg tilbyder klaverstykker i mange forskellige stilarter fra pop/rock, filmmusik, blues, klassisk, mm.

Heriblandt indgår undervisning i nodelære, teori, akkompagnementsspil. 


Pris: 225 kr for 30 min.


5 lektioner af 30 min. varighed for 1125 kr

10 lektioner af 30 min. varighed for 2200 (spar 50 kr)

Sangundervisning

Rytmisk solo-sangundervisning 


Vil du gerne udvikle din stemme og lære at synge? 


Jeg underviser i niveauer fra begynder til øvede sangere.

I min sangundervisning tager jeg udgangpunkt i din stemme og giver dig teknikker og øvelser til at udvikle vejrtrækning, støtte og ambitus. Jeg arbejder ud fra Cathrine Sadolins sangteknik og underviser i de fire sangfunktioner neutral, curbing, overdrive og egde. 


Ønsker du at kunne synge ud fra en node, så laver jeg også gerne et forløb med fokus på bladsang og solfege systemet. 


Pris: 225 kr for 30 min.


5 lektioner af 30 min. varighed for 1125 kr

10 lektioner af 30 min. varighed for 2200 (spar 50 kr)

Undervisningserfaring


  • Siden 2018 har jeg undervist soloelever i klaver og sang på Favrskov Musikskole og Kulturskolen Hedensted. Elever i alderen fra 6-20 år og i niveauer fra begynder til talentlinjeelever og gymnasieelever. Derudover underviser jeg børnehold fra de helt små i musik og leg og skolebørn i instrumentværkstedshold.


  • I 2017-2018 var jeg på en folkeskole, hvor jeg ud over musikundervisning af mellemtrinet oprettede musiske læse/skrivehold for elever med læse/skrivevanskeligheder. Her brugte jeg musik, rytmer og bevægelser som et redskab til at forbedre deres tekstlæsning og skrivning og havde fokus på taktile metoder til læsning og skrivning.


  • I årene fra 2011-2020 har jeg erfaring som korleder for det rytmiske kor KaserneKoret. Et blandet kor bestående af 30-35 korister, som jeg i samarbejde med en kollega, startede op og byggede op til i dag at være et selvstændigt kor med egen drift og bestyrelse.

 

  • Ved siden af diverse jobs har jeg i min tid efter universitetet opbygget mit foredrag om nodeblindhed, for at komme ud og udbrede viden om fænomenet.